lørdag 21. januar 2012

Rypetur på soldagen i Tromsø

Da skriver vi 21/01-2012. Dagen da sola returnerer til Tromsø.  Den er alltid like velkommen etter noen måneder borte. Nå så jeg ikke sola i dag,men det betyr mindre. Ser virkelig fram til at dagene nå fort blir lysere og lysere.
Jeg og minstefrøkna skulle på kafe og shopping som avtalt. Tok med fotobagen og svingte innom en plass på veien hvor rypene ofte holder til. Fant ganske fort en lirype som vi brukte ca 20 min på.

Ble noen bilder av den vakre fuglen. Går ikke lange tiden før Ruben Johnsen dukker opp . Han er ute og prøvekjører sin nyinnkjøpte bil (selvsagt i grønn kamuflasje farge). Har som vanlig med seg fotoutstyret.
I småsko og dårlig kledd for denne aktiviteten,avslutter vi fort og drar i lag på kafe alle tre.

Kan i alle fall konkludere med at rypesesongen 2012 er i gang.




7 kommentarer:

  1. Fint skrivet Ketil, och härligt med såna vackra fåglar ! Kafe är aldrig fel ....

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg også kunne ta en svipptur innom lirypeland på vei til noe i nærheten :-)
    Siste bildet var tøft!
    Rune

    SvarSlett
  3. Gleder meg til flere besøk til lirypene framover da lyset blir
    bedre for hver dag som går. Neste tur blir det ikke småsko :)
    Fine bilder, stilig det bilde med meg og rypa.

    Ruben

    SvarSlett
  4. Fin historie og et flott og nært bilde av rypa, du går en spennende tid imøte.

    Ottar

    SvarSlett
  5. Fina bilder du gör...gillar dina bilder på haren. Jag åkte runt lite i em men såg inte ett djur men lite iskristallbilder blev det.

    SvarSlett
  6. jøss, heldige dere som har disse flotte fuglene tilgjengelige, fine bilder

    SvarSlett